lørdag 25. juli 2009

Gjenbruk,gammelt blir som nytt.

I disse tider er det jo så populært med gjenbruk. Og det forstår jeg godt. Har aldri vært tilhenger av nye,dyre møbler,klær,osv. Jeg handler på salg,digger gamle møbler (innenfor visse grenser,vel og merke) og loppemarkeder,Fretex og bruktbutikker. Og plutselig slo det meg idag: Alt jeg heretter skal lage,skal ha et innslag av gjenbruk på ett eller annet vis. Det er min utfordring til meg selv. Vil du henge deg på? :)

Nå har jeg endelig fått fingeren ut og malt skjenken. Slik så den ut før jeg gikk amok:

Og slik så den ut etter 3 dager med maling:
Og mens jeg var igang,tok jeg like godt penselen fatt på tvbenken,også:

Den var lakkert trehvit og skikkelig grusom. Nå er den som ny igjen.:)

Nå lurer jeg bare å hva jeg skal gjøre med dette gamle skapet vi fikk etter svigermor:

Når man ser på bilde av skapet,ser det ikke så ille ut. Men på disse bildene derimot:


Det er ikke noe verdi i det ettersom det er ødelagt. På toppen skulle det vært to spyd,men de ble etter sigende saget av slik at skapet skulle få plass på loftet i uthuset hos besteforeldrene til min samboer. De hadde dyr i uthuset og det kjennes når man åpner skapdørene. Og det på tross av at det har stått i garasjen hos svigerforeldrene mine en halv mannsalder. Nå har jeg vasket det med sterkt salmiakkvann og så står det til lufting på verandaen inntil jeg finner ut hva jeg skal gjøre. Forslag mottas med takk.:)

Til slutt vil jeg minne om BLOGCANDYEN jeg har gående. Den finner du lengre nede i bloggen.



Og til slutt:
CARPE DIEM

4 kommentarer:

Hanne sa...

Så fine møblene ble. Jeg var og kjøpte maling i dag for å male en kommode, et bord og et vitrine skap. Håper resultatet blir like fint som hos deg :)

Marita sa...

Synd med det gamle skapet, men jeg ville nok ikke tatt det inn i huset igjen. Men du har hage? Hva med å sette det ut under tak et sted og ha det til oppbevaring av hageredskaper og lign.
Skapet ser ut til å være fra rundt 1920-tallet?

Heidi sa...

Det er så gøy å fiksa opp gamle møbler. Dessverre blir det sjelden at eg gjer det, liten plass i leiligheita mi. Men du er heldig som får så fine, nygamle møbler!

Annelive sa...

Har også sans for gjenbruk og er den "stolte" eier av akkurat samme Tv-benk og syntes hvitfargen var meget fint. Angående det ødelagte skapet vile jeg om jeg fikk bort lukta malt det svart. Så det i en blogg og det var kjempelekkert til lyst interiør.

Hilsen
Annelive